10 روند خرده فروشی Omnichannel که باید در سال 2022 مراقب آنها باشید

خرده فروشی Omnichannel یک رویکرد یکپارچه برای تجارت است. هدفش؟ برای متحد کردن چندین کانال مشتری برای ارائه یک سازگاری، راحت تجربه مشتری در دستگاه ها و نقاط تماس مختلف. این شامل خرید مردم می شود:

  • حضوری، از طریق فروشگاه آجر و ملات شما
  • آنلاین، از طریق وب سایت یا رسانه های اجتماعی شما
  • درون برنامه ای، از طریق گوشی هوشمندشان

هر دو رویکرد از چندین کانال فروش استفاده می کنند. با این حال، در حالی که omnichannel نزدیک است ادغام کردن آن کانال ها – به این معنی که مشتریان می توانند بدون هیچ گونه جابجایی سختی از یکی به دیگری بپرند – کانال های چند کاناله به تنهایی و ایزوله هستند.

اصولاً omnichannel راهی برای رفتن است. بنابراین، روندهای کلیدی چیست؟



منبع

تفاوت بین چند کاناله و چند کاناله در اینجا نهفته است.

برای موفقیت یک استراتژی خرده‌فروشی همه‌کانالی، نیاز به همه سیستم‌ها، فناوری و بخش‌های شما دارد همکاری با یکدیگر. این شامل وب سایت شما، کانال های رسانه های اجتماعی، تماس های خدمات مشتری، مکالمات چت زنده، و – البته – فروشگاه آجر و ملات شما می شود.

ایده صرفاً ارائه راه‌های متعدد به مشتریان برای خرید نیست (اگرچه این نوع انعطاف‌پذیری و راحتی خوب است!). این امکان را به مشتریان می دهد که به کانال های مختلف وارد شوند و از آن خارج شوند، در حالی که همچنان یک سفر کاربر ثابت و بدون وقفه را حفظ می کنند.