10 نکته برتر برای طراحی وب سایت

توصیه می کنیم به طور مرتب از کاربران بازخورد درخواست کنید، چه آنها به سادگی از وب سایت شما بازدید کنند یا با شما خرید کنند. نظرسنجی بفرستید یا از طریق کانال های اجتماعی با مردم درگیر شوید! علاوه بر این، می‌توانید تست‌های A/B را قبل از تغییرات بزرگ‌تر طراحی اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که هر عنصر جدیدی کار می‌کند.



منبع

اگر به دنبال انجام برخی از بهترین شیوه های طراحی وب سایت ما هستید، استفاده از تصاویر بیشتر، مانند تصاویر یا ویدیوها، یک پیروزی آسان است. از این گذشته، هیچ کس نمی‌خواهد از یک وب‌سایت پر از متن بازدید کند – بدون تصاویری که توجه شما را جلب کند، وب‌سایت شما می‌تواند در نهایت احساس یک کتاب درسی آنلاین داشته باشد!

نگران نباش! هنگام ویرایش، اکثر سازندگان وب سایت اصلی، مانند Wix و Squarespace، به شما این امکان را می دهند که ببینید سایت شما در دستگاه های تلفن همراه چگونه به نظر می رسد تا بتوانید قبل از انتشار از سازگاری آن با موبایل مطمئن شوید.

#7. یک سایت ریسپانسیو بسازید

انجام دادن نکن
روی یک سازنده وب سایت قابل اعتماد یا ارائه دهنده هاست سرمایه گذاری کنید هر مشکل فنی را نادیده بگیرید
به بازدیدکنندگان خود گوش دهید سرعت سایت را به عنوان یک فکر بعدی بگذارید

#1. فقط متن ضروری

انجام دادن نکن
از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید به خاطر آن کلمات بی معنی را اضافه کنید
اطلاعات کلیدی و مفید را ارائه دهید دیوارهایی از متن برای پیمایش داشته باشید
کلمات قدرت را بگنجانید

فقط یادت باشه از تضاد رنگ ها اجتناب کنید. هیچ کس نمی‌خواهد برای خواندن یک جمله صورتی نئونی در پس زمینه زرد روشن تلاش کند.

#4. ناوبری را آسان کنید

انجام دادن نکن
فضای خالی ثابت را در نظر بگیرید منوی پیمایش خود را بیش از حد شلوغ کنید
به سفر کاربر فکر کنید جستجو در وب سایت را سخت کنید

در نهایت، با تمام این بهترین شیوه های طراحی وب، مهم است که بدانید چه چیزی در وب سایت شما کار می کند و چه چیزی نیست. اگر یک وب سایت به شدت بصری مورد علاقه بازدیدکنندگان شماست، به آن متمایل شوید. اگر رنگ‌های کم‌رنگ‌تر و زیبایی‌شناسی ساده را ترجیح می‌دهند، نظرات آنها را در انتخاب‌های طراحی خود بگنجانید. اما برای درک اینکه بازدیدکنندگان چه احساسی دارند، باید این کار را انجام دهید پرسیدن آنها و پاسخ مناسب.

#9. سئو را به خاطر بسپارید

انجام دادن نکن
از کلمات کلیدی استفاده کنید تبلیغات و لینک دادن به محتوای خود را از منابع دیگر فراموش کنید
سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید کلمات کلیدی را با رقابت بالا هدف قرار دهید
ابرداده های وب سایت خود را به روز کنید
ردیابی تجزیه و تحلیل
به طور طبیعی، همیشه اشکال یا بدبختی وجود خواهد داشت، اما اگر می‌خواهید وب‌سایتی را حفظ کنید که تجربه کاربری روان را در درجه اول قرار می‌دهد، به حداقل رساندن این اتفاقات حیاتی است.

#8. در دسترس بمانید

انجام دادن نکن
متن جایگزین را روی تصاویر قرار دهید فرض کنید همه می توانند به راحتی سایت شما را بخوانند یا حرکت کنند
به ویدیوها زیرنویس اضافه کنید بازدیدکنندگان را محدود کنید
بهینه سازی برای چندین دستگاه

هدف اصلی جلوگیری از محدود کردن یا محدود کردن تجربه مرور دیگران با یک وب سایت غیرقابل دسترسی است. هنگام طراحی، بازدیدکنندگان با بینایی ضعیف، کاربران با فناوری کمکی یا افرادی که از ناوبری مبتنی بر صفحه کلید استفاده می کنند را در نظر بگیرید.

توصیه می کنیم بر روی آن تمرکز کنید ملزومات فقط. صفحه اصلی یا صفحات محصول خود را با دیوارهای متنی بارگذاری نکنید. بجای، همه چیز را کوتاه و سریع نگه دارید بنابراین خوانندگان می توانند درک خوبی از وب سایت شما داشته باشند حتی اگر عجله دارند.

بازدیدکنندگان دوست ندارند در اطراف منتظر بمانند – زمان پول است و مردم در عصر دیجیتال بی تاب هستند. در واقع، بزرگترین دلیل یک بازدیدکننده ممکن است یک وب سایت را ترک کند به سرعت بارگذاری و پاسخگویی کاهش می یابد. بنابراین، تغییرات کوچکی مانند فشرده سازی و بهینه سازی تصاویر خود را برای کمک به سرعت بخشیدن به زمان بارگذاری یا حذف افزونه های غیر ضروری در نظر بگیرید.

شما می توانید زیباترین و واکنش گراترین وب سایت را طراحی کنید، اما اگر استراتژی سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) را اجرا نکنید، وب سایت شما در مضیقه خواهد بود. بیش از نیمی از کل ترافیک وب سایت – 53.3٪ به طور دقیق – از طریق لیست های جستجوی بدون پرداخت، جستجوی ارگانیک AKA ایجاد می شود.

برای اینکه مطمئن شوید وب سایت شما جذاب به نظر می رسد، از تصاویر و تصاویر سفارشی با کیفیت بالا استفاده کنید برای شکستن صفحات و جلب نظر خواننده. به هر قیمتی از تصاویر استوک خودداری کنید – با عکس‌های عمومی که بازدیدکنندگان می‌توانند در هر جایی مشاهده کنند، متمایز شدن سخت‌تر خواهد بود. بصری ها روشی به یاد ماندنی برای انتقال اطلاعات به بازدیدکنندگان هستند و اگر محصولات یا خدماتی را می فروشید بسیار مهم است زیرا مشتریان دوست دارند ببینند چه چیزی می خرند.

#3. یک طرح رنگی تنظیم کنید

انجام دادن نکن
از پالت رنگی یکسان در وب سایت خود استفاده کنید از رنگ های متضاد استفاده کنید
رنگ هایی را انتخاب کنید که مکمل برند شما باشند به رنگ های مد روز بخرید که به سرعت قدیمی می شوند

شما فقط در صورتی در ذهن کسی متمایز خواهید شد که ظاهر وب سایت شما ثابت باشد! پیام شما باید در سراسر صفحات شما یکسان باشد، CTAهای شما باید مشتریان را به سمت اقدامات همسویی سوق دهد، و عناصر بصری شما باید همه در داستان یکسان نقش داشته باشند.

#6. بهینه سازی برای کاربران موبایل

انجام دادن نکن
بازدیدکنندگان موبایل را در اولویت قرار دهید وب سایت خود را فقط با مشاهده کامپیوتر طراحی کنید
پیش نمایش صفحات برای کاربران تلفن همراه هنگام طراحی

ناوبری یک عنصر ضروری طراحی وب است و بازدیدکنندگان باید به راحتی در وب سایت شما سفر کنند. متاسفانه تا 42 درصد مردم اگر پیمایش آن سخت باشد، از وب سایتی خارج می شود، بنابراین همه چیز را ساده نگه دارید و کاربران را غرق در انتخاب نکنید.

#2. شامل عناصر بصری

انجام دادن نکن
از تصاویر برای جدا کردن صفحات استفاده کنید پیمایش در میان تعداد زیادی عکس را سخت کنید
از کیفیت بالای تصاویر مطمئن شوید از تصاویر استوک استفاده کنید
در صورت فروش اقلام، تعداد زیادی عکس محصول اضافه کنید
تصاویر خود را با متن جایگزین در دسترس قرار دهید

بسیاری از بهترین روش‌های طراحی وب‌سایت که قبلاً در مورد آنها صحبت کرده‌ایم، مانند بهینه‌سازی موبایل و استفاده از تصاویر بصری، به شدت بر پاسخ‌گویی وب‌سایت شما متکی هستند. به عنوان مثال، بهبود زمان بارگذاری در دستگاه های تلفن همراه توسط یک دهم ثانیه می تواند به طور کلی نرخ تبدیل را افزایش دهد!

هنگامی که در مورد کپی، تصاویر، طرح رنگ و مسیریابی خود فکر کردید، زمان آن رسیده است که استوار با آن انتخاب ها این باید بهترین روش اجتناب ناپذیر در طراحی وب باشد. شما نمی خواهید با تغییر ظاهر وب سایت خود هر چند هفته یکبار بازدیدکنندگان را با یک وب سایت نامرتب اشتباه بگیرید یا غیر قابل اعتماد به نظر برسید.

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: اطمینان حاصل کنید که تماس‌های شما برای اقدام (CTA) جسورانه، واضح و قابل درک است، خواه این افراد را به سمت خرید هدایت کند یا از آنها بخواهید برای یک خبرنامه ثبت نام کنند. داشتن یک CTA واضح به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که دقیقاً بدانند چه اقداماتی را باید انجام دهند.

مشاوره از کارشناسان

نکته برتر: اما متن جایگزین چیست و چرا اینقدر مهم است؟ متن جایگزین نحوه نمایش یک تصویر در صفحه را توضیح می دهد و به دلایل مختلفی وجود آن مفید است. در برخی موارد، تصویر ممکن است بارگیری نشود، اما متن جایگزین اغلب توسط صفحه‌خوان‌های متعلق به افراد کم بینا با صدای بلند خوانده می‌شود.

تنظیم یک طرح رنگ واقعاً می تواند وب سایت شما را در صفحات، عناصر و سفر کلی کاربر به هم پیوند دهد. حتی می‌تواند فراتر از وب‌سایت شما، روی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها و بسته‌بندی تأثیر بگذارد. دور و بر 39 درصد بازدیدکنندگان از انتخاب رنگ یک وب سایت در مقایسه با 40 درصد ارزش گذاری برای تصاویر قدردانی می کنیم، بنابراین به وضوح یک عامل بسیار مهم در طراحی وب سایت است.

پالت رنگی به وب سایت شما ظاهری منسجم و برند می دهد و حتی می تواند به برجسته شدن کسب و کار شما کمک کند. برخی از برندها به لطف وب سایت، لوگو و محصولات، رنگ های خاصی را در حافظه مشتری دارند. به عنوان مثال، وقتی به کوکاکولا فکر می کنید، رنگ قرمز به ذهن شما خطور می کند!

مشابه ساخت یک سایت واکنش گرا، داشتن وب سایتی که برای همه قابل دسترسی باشد، با بسیاری از بهترین شیوه های طراحی وب سایت مرتبط است. هنگام طراحی، ممکن است به تصویر گسترده تر و به طور کلی وب سایت خود فکر کنید، اما عناصر کوچکتر را فراموش نکنید. با تصاویر، مطمئن شوید که شامل تمام متن. برای ویدیوها، شامل کنید زیرنویس ها!

بیشتر از نیمی از کل ترافیک وب سایت جهانی در سال 2022 از دستگاه های تلفن همراه آمده است، به این معنی که این احتمال وجود دارد که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما از تلفن های خود برای مشاهده سایت شما استفاده کنند. نه تنها سایت شما با ترافیک تلفن همراه زیادی روبرو می شود، بلکه موتورهای جستجو از محتوای بهینه شده برای موبایل استقبال می کنند و از آن استقبال می کنند.

بنابراین، چگونه سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه می کنید؟ چگونه می توانید محتوای سئو پسند بسازید؟

نکته کلیدی این است که بدانید بازدیدکنندگان فعلی و بالقوه شما می خواهند به چه چیزی نگاه کنند! توصیه می کنیم شرح سفر کاربر از قبل برای اطمینان از اینکه هنگام پیمایش در صفحات با هیچ مانعی مواجه نمی شوند. در اینجا یک چک لیست سریع از سوالات برای شروع شما وجود دارد:

  • منو مشخصه؟
  • آیا کاربران می توانند راه بازگشت به صفحه اصلی را پیدا کنند؟
  • آیا نوار جستجو وجود دارد؟

#5. مقاوم باش

انجام دادن نکن
پیام خود را واضح نگه دارید کاربران را با صفحات نامرتب گیج کنید
از مارک تجاری یکسان در همه پلتفرم ها استفاده کنید طراحی خود را هر ماه تغییر دهید
به پالت رنگ خود بچسبید

هنگام ساختن وب سایت و صفحات خود، به کلماتی که اضافه می کنید فکر کنید – متن و اطلاعات بخش کلیدی ساختار یک وب سایت هستند. آیا کپی هدفی را دنبال می کند؟ خاطره انگیز است؟ آیا بازدیدکنندگان می توانند متن را مرور کنند و جزئیات کلیدی را به سرعت دریافت کنند؟

خبر خوب این است که بسیاری از دستورالعمل‌های طراحی وب که قبلاً به اشتراک گذاشته‌ایم، کمک زیادی به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌کنند. به عنوان مثال، متن جایگزین روی تصاویر، وب سایت شما را قابل دسترسی می کند و گوگل از آن استقبال می کند. برای ایجاد یک استراتژی سئو موثر، می‌توانید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، لینک‌های داخلی ایجاد کنید، محتوای خود را ارتقا دهید و اعتبار سایت را ایجاد کنید.

شماره 10. در صورت لزوم تطبیق دهید

انجام دادن نکن
بازخورد بازدیدکنندگان را جمع آوری کنید در صورت لزوم از تغییر وب سایت خود مقاومت کنید
بررسی ها و آزمایش های منظم را انجام دهید تجربه کاربری را نادیده بگیرید