اما پرس و جوها فقط خودشان جواب نمی دهند. اغلب اوقات، کسبوکارها مجبورند یک تیم پشتیبانی را به کار گیرند یا اعضای ارزشمند تیم را به منظور پاسخگویی به درخواست مشتری منحرف کنند. این نه تنها به موقع است، بلکه بسیار پرهزینه است. به علاوه، با 68 درصد از نمایندگان رهبران کسب و کار با گزارش این که احساس غرق شدن می کنند، باید به دنبال راه های جدیدی برای مبارزه با این مسائل باشند.
هوش مصنوعی خدمات مشتری فقط برای پاسخ دادن به سوالات به زبان های مختلف خوب نیست. در واقع، گنجینه ای از داده ها را نیز تولید می کند که می توانید از آنها برای تغییر پیشنهادات مشتری خود استفاده کنید.
بنابراین بسیاری از مکالمههایی که انجام میشوند بر روی نقاط دردناک کاربران شما تمرکز میکنند، که ممکن است قبلاً به برخی از آنها فکر نکرده باشید. این بحثها با فرصتهایی برای به حداقل رساندن این حوزههای مشکلساز سفر مشتری آماده است که منجر به رضایت بیشتر مشتری و تجربهای روانتر برای همه درگیر میشود.
#4. تجربه مشتری شخصی
به علاوه، از آنجایی که چت ربات ها از پردازش زبان طبیعی استفاده می کنند، این بدان معناست که برای یادگیری و تقلید از روشی که انسان ها صحبت می کنند ساخته شده اند. در نتیجه، اگرچه مشتریان شما با یک سیستم هوش مصنوعی «صحبت میکنند»، اما چنین احساسی نخواهد داشت.
#2. ارائه پشتیبانی چند زبانه
با این حال، استفاده از سیستم خدمات مشتری هوش مصنوعی به کاهش هزینهها کمک میکند، بدون اینکه شما را مجبور به مصالحه در مورد اثربخشی و کارایی کند. کار چندین انسان را با کسری از هزینه انجام می دهد.
نه تنها این، بلکه هوش مصنوعی 24/7 در دسترس است. این بدان معناست که مشتریان شما منتظر پاسخ نخواهند بود – آنها همیشه می توانند بدون توجه به زمان یا روز به سطح بالایی از خدمات مشتری دسترسی داشته باشند، همچنین زمان انتظار بسیار کاهش یافته است.
#6. صرفه جویی در پول
استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی برای پاسخ به این سوالات رایج مشتریان یک راه حل عالی است. این بلافاصله اعضای تیم را آزاد می کند تا آنها بتوانند به جای پاسخگویی مکرر به سوالات یکسان، بر روی کارهایی تمرکز کنند که به کسب و کار ارزش افزوده و به رشد آن کمک می کند.
آیا تا به حال در تعطیلات به یک کشور خارجی رفته اید و مسواک خود را فراموش کرده اید؟ یک سفر دیوانه وار به داروخانه محلی و تلاشی استرس زا برای انتقال آنچه نیاز دارید به زبانی که بلد نیستید همراه باشید. اکنون، تصور کنید که هر بار که نیاز به تماس با یک کسب و کار برای پشتیبانی دارید، سعی کنید این کار را انجام دهید. به طور ناگهانی، کمک گرفتن چندان آسان یا جذاب به نظر نمی رسد.
هیچ راه دوری از آن وجود ندارد – سوالات مشتری بخش اصلی اداره یک کسب و کار است. پاسخ دادن به آنها تا حد امکان سریع و موثر بخش مهمی از تضمین رضایت مشتریان شما است و بنابراین احتمال استفاده از خدمات یا خرید از شما در آینده بیشتر است.
از طرف دیگر، برخی از سیستمهای هوش مصنوعی سرویسی را اجرا میکنند که به موجب آن مشتریان میتوانند از قبل به آن بگویند که به دنبال چه چیزی هستند. سپس هوش مصنوعی موجودی سایت شما را جستجو می کند تا مواردی را پیدا کند که با الزامات اعلام شده مطابقت دارند. دستی، درسته؟
#5. ارائه یک تجربه مشتری ثابت
هوش مصنوعی خدمات مشتری می تواند رفتار مشتری را از طریق مکالماتی که با مصرف کنندگان دارد و همچنین توجه به الگوهای مرور آنها در محل مشاهده کند. سپس به آن اجازه می دهد محصولاتی را ارائه دهد که با نیازهای مشتریان شما مطابقت داشته باشد.
همه اینها عالی به نظر می رسد، اما در شرایط واقعی چه معنایی برای شما دارد؟ در زیر، شش مزیت اصلی استفاده از خدمات مشتری هوش مصنوعی را بررسی خواهیم کرد.
#1. پاسخ خودکار به سوالات متداول تکراری
برای یک انسان، هیچ دو روزی یکسان نیست. برای یک هوش مصنوعی، هر روز توسط مجموعه ای از کدهای از پیش برنامه ریزی شده اداره می شود. این بدان معناست که در جایی که انسان ها هر بار برای ارائه همان سطح خدمات تلاش می کنند، هوش مصنوعی برای انجام این کار طراحی شده است.
استخدام و نگه داشتن کارکنان، به ویژه در مورد خدمات مشتری، پول می طلبد. شرکتها روزانه با انبوهی از پرسشها برخورد میکنند، به این معنی که اگر قصد دارید از کارکنان برای ارائه پشتیبانی خط مقدم استفاده کنید، باید بخشی از بودجه خود را کنار بگذارید. به منظور پرداخت آن
لازم نیست ما به شما بگوییم که شخصی سازی کلید تضمین وفاداری مشتری است. این روزها، 76 درصد از مشتریان هنگام مرور آنلاین انتظار آن را داشته باشید. اما چیزی که به شما خواهیم گفت این است که سیستم های خدمات مشتری با هوش مصنوعی راه بسیار خوبی برای ارائه توصیه هایی هستند که مشتریان شما واقعاً می خواهند.
چرا این خوب است؟ خوب، به این معنی است که مشتریان می دانند که قرار است چه چیزی به دست آورند. در نتیجه، شانس کمتری برای تجربه بد وجود دارد و مشتریان با آگاهی از اینکه سیستم هوش مصنوعی شما قادر به حل مشکل آنها خواهد بود، با اطمینان بیشتری در ارتباط با آنها احساس اطمینان خواهند کرد.
مشتریان احساس راحتی بیشتری از طریق درخواست به زبان دلخواه خود خواهند داشت و بنابراین، شانس رضایت کلی مشتری بسیار بالاتر است. در نتیجه، احتمال افزایش وفاداری مشتری نیز وجود دارد. به خصوص اگر خدمات چند زبانه چیزی است که رقبای مستقیم شما ارائه نمی دهند!
#3. جمع آوری داده های مشتری برای بینش
داده ها رگ حیاتی استراتژی کسب و کار هستند و به تصمیم گیری های بزرگی که برای تقویت رشد و بهبود شرکت کلیدی هستند کمک می کند. اگرچه سیستمهای هوش مصنوعی خدمات مشتری ممکن است سنتیترین روش برای جمعآوری دادهها نباشد، اما میتواند بینشهای واقعاً کلیدی در مورد نحوه تفکر مشتریان شما ارائه دهد.
البته، پیادهسازی سیستم خدمات مشتری با هوش مصنوعی رایگان نیست. شما باید یک پرداخت اولیه را پوشش دهید، اما در درازمدت انبوهی پس انداز خواهید کرد زیرا یک سیستم هوش مصنوعی به دستمزد ماهانه نیاز ندارد. در نتیجه، پول نقد اضافی برای اختصاص دادن به پروژه های هیجان انگیزتری خواهید داشت که می تواند به رشد بلندمدت کسب و کار شما کمک کند.
اما یک ربات چت که به گونهای برنامهریزی شده است که به چند زبان مختلف صحبت کند، نه تنها باعث میشود تجارت شما جهانی شود، بلکه موانع قابل توجهی را برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان از بین میبرد.