6 روند برتر در تجارت اجتماعی برای سال 2023: بینش صنعت


از AR گرفته تا هوش مصنوعی تا NFT و فراتر از آن، بیایید روندهای تجارت اجتماعی امسال را باز کنیم – و معنی آنها برای شما کسب و کار.

تجربیات AR رایج می شوند

واقعیت افزوده (AR) در تجارت الکترونیک در حال حاضر بسیار یک چیز است. اما محبوبیت آن در اجتماعی تجارت نیز به سرعت در حال افزایش است. بیش از 16 درصد از مردم در ایالات متحده در حال حاضر از واقعیت افزوده در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند – و تا سال 2025، انتظار می رود این رقم افزایش یابد. تقریبا 20 درصد.

AR نوعی فناوری است که دنیای اطراف مشتری شما را بهبود می‌بخشد – لایه‌ای از تصاویر تولید شده توسط رایانه را بر بالای آنچه قبلاً وجود دارد قرار می‌دهد.

البته پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست که از فناوری AR سود می‌برند. هر بار که از فیلتر اسنپ چت برای اضافه کردن گوش های خرگوش به شقیقه های خود استفاده می کنید یا بینی سگ و زبان در حال آویزان را روی صورت خود قرار می دهید، از AR استفاده کرده اید.

اما اخیراً، استفاده های تجاری بیشتری از AR شکل گرفته است. به عنوان مثال، برندهایی مانند L’Oreal، مدتی است که از AR استفاده می کنند تا به خریداران اجازه دهند تا سایه های مختلف رژ لب را امتحان کنند – بدون اینکه به آرایش واقعی نزدیک شوند.

به تازگی، لورآل با فیس بوک همکاری کرد برای آوردن این تجربه AR به اینستاگرام – و ما فقط می‌توانیم انتظار داشته باشیم که روند تجارت اجتماعی به سرعت ادامه یابد.

Nike Snapchat AR یک جفت مربی مجازی را نشان می دهد
لنز خرید AR نایک در اسنپ چت برداشتی کاملاً جدید از تجربه خرید کفش ارائه می‌کند – و نشان می‌دهد که چرا AR یکی از قدرتمندترین گرایش‌های تجارت اجتماعی (از زمان) است.

چت ربات های آموزش دیده با هوش مصنوعی

این روزها مشتریان فقط نمی خواهند که باشند فروخته شد به. آنها می خواهند باشند گوش داد به. آنها می خواهند بتوانند با کسب و کار شما مکالمه ای راه بیندازند و با آنها به گونه ای صحبت شود که معتبر باشد. که با هویت و تصویر برند شما همخوانی دارد.

به همین دلیل است که ویژگی‌های چت زنده در پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی – مکانی که مشتریان می‌توانند در عرض چند ثانیه با برند شما ارتباط برقرار کنند و گفتگو را شروع کنند – بسیار محبوب هستند. اما مطمئناً، اجرای یک سرویس چت زنده (به خصوص یکی از آنها که 24/7 در دسترس است، همانطور که اکثر مصرف کنندگان تقاضا دارند) زمان بر و گران است. و برای بسیاری از مشاغل کوچک، کاملاً غیرممکن است.

این بدان معناست که چت ربات های آموزش دیده با هوش مصنوعی – ابزارهایی که می توانند ویژگی چت زنده تحت رهبری انسان را تکرار کنند، اما به خواب یا غذا نیاز ندارند – به عنوان یکی از برترین گرایش های تجارت اجتماعی در سال 2023 محبوبیت بیشتری خواهند داشت.

همانطور که هوش مصنوعی زیربنای الگوریتم‌های این چت‌بات‌ها پیشرفته‌تر می‌شود، این ابزارهای تجارت مکالمه در درک درخواست‌های مشتریان و پاسخگویی به سؤالات آنها از طریق رسانه‌های اجتماعی بهتر خواهند بود. پس این فضا را تماشا کنید!

میکرو اینفلوئنسرها به رشد آنلاین برندها کمک می کنند

بر اساس اینفلوئنسر مارکتینگ هاب، «میکرو اینفلوئنسرها» کسانی هستند که بین 10000 تا 50000 دنبال کننده دارند. (برای اطلاعات کامل در مورد چهار سطح اصلی اینفلوئنسرها، راهنمای ما در مورد اینفلوئنسرهای میکرو، ماکرو، نانو و مگا را بررسی کنید.)

همانطور که از نام آن پیداست، میکرو اینفلوئنسرها بیشترین تعداد فالوور را برای نام خود ندارند. چه آنها انجام دادن تمایل به داشتن، با این حال، وفادارتر، پایگاه های دنبال کننده درگیر هستند. شفافیت و اصالت بیشتر درک شده است. و سوله های بسیار خاص و هدفمند برای استفاده.

چیز دیگری که ریز اینفلوئنسرها برای آنها در نظر گرفته اند؟ آنها نسبت به همتایان ماکرو و مگا ارزان تر هستند. این بدان معناست که برای برندهایی که به دنبال استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای گسترش دسترسی خود به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هستند – اما با بودجه کم – اینفلوئنسرهای میکرو روشی قابل دسترس و مقرون به صرفه برای انجام این کار ارائه می‌دهند.

اطلاعات بیشتر

ویترین های فروشگاهی در اینستاگرام

یکی از برندهایی که پیشرفت خاصی در ارائه تجربه‌های یکپارچه تجارت اجتماعی دارد، اینستاگرام است.

ویترین های بصری آن به کسب و کار شما اجازه می دهد تا تجربه ای جذاب برای مشتریان شما ایجاد کند – همه از داخل برنامه. شما می توانید محصولات خود را به شیوه ای همه جانبه و تعاملی با نمایش آنها در مجموعه ها یا کاتالوگ های انتخاب شده به نمایش بگذارید.

چرا ویترین های بصری اینستاگرام تا این حد تغییر دهنده بازی هستند این است که می توانید هر رسانه ای را در برنامه اجتماعی – خواه یک عکس یا یک ویدیو – به یک محصول قابل فروش تبدیل کنید. همه اینها در حالی که مشتری خود را روی پلت فرم نگه دارید تا از اصطکاک جلوگیری کنید.

در حالی که ویترین های بصری اینستاگرام مورد استفاده قرار نمی گیرند همه برندها در حال حاضر، کاربر پسند بودن و جذابیت زیبایی شناختی آنها به این معنی است که محبوبیت آنها در حال افزایش است – و همچنان یکی از برترین گرایش های تجارت اجتماعی باقی خواهند ماند.

ویترین فروشگاه تصویری اینستاگرام Kaja Beauty
ویترین فروشگاه بصری Kaja Beauty در اینستاگرام، خرید از طریق برنامه رسانه های اجتماعی را به تجربه ای سرگرم کننده، پر زرق و برق و – از همه مهمتر – بدون اصطکاک تبدیل می کند.

NFT ها به جریان اصلی تبدیل می شوند

NFT ها (توکن های غیر قابل تعویض) دارایی های دیجیتالی هستند که نشان دهنده مالکیت و اصالت یک قطعه منحصر به فرد از محتوا هستند. خریداران و فروشندگان NFT از فناوری بلاک چین برای تبادل آنها در بازارهای آنلاین استفاده می کنند – بنابراین طبیعی است که به زودی به حوزه تجارت اجتماعی راه پیدا کنند.

در سال 2022، متای مارک زاکربرگ وارد دنیای NFT شد – دارایی‌های دیجیتال را به اشتراک گذاشت و آزمایش‌هایی را در اینستاگرام و فیس‌بوک به زیرمجموعه‌ای از کاربران در ایالات متحده فروخت. با این حال، در حالی که NFTs هستند با ورود آهسته به جریان اصلی، نگرانی ها در مورد نوسانات، غیرقابل اعتماد بودن و فقدان مقررات باقی می ماند.

بنابراین، اگرچه می‌تواند چیزی باشد که برند شما به‌عنوان بخشی از استراتژی تجارت اجتماعی خود در آینده به کار می‌برد، توصیه می‌کنیم با احتیاط ادامه دهید.

شش نمونه NFT
ظهور NFT ها – دارایی های دیجیتال منحصر به فرد که به صورت آنلاین از طریق بلاک چین معامله می شوند – یکی از برترین گرایش های تجارت اجتماعی در سال 2023 (از Food & Wine) خواهد بود.

نظرسنجی ها و آزمون های اجتماعی برای جمع آوری داده ها

با تشدید قوانین حفاظت از داده های مشتری در سراسر جهان، مصرف کنندگان در حال حاضر آگاهی بیشتری در مورد حقوق داده های خود – و محافظت از آنها دارند. شک و تردید در مورد کوکی‌های شخص ثالث هرگز بالاتر نبوده است – و برای برندها، این بدان معناست که آنها به روش‌های جدیدتر و خلاقانه‌تری برای جمع‌آوری داده‌های مشتری نیاز دارند.

ورود به: نظرسنجی ها و آزمون های اجتماعی. رسانه‌های اجتماعی مدت‌هاست که به‌عنوان مکانی که مردم مایل به تعامل با برندها هستند، شناخته می‌شوند – به‌ویژه اگر به شیوه‌ای فراگیر و جذاب باشد یا چیزی را پس دهد. از طریق نظرسنجی‌ها و آزمون‌ها، برندها می‌توانند این کار را انجام دهند – در حالی که از پاسخ‌های مشتریان خود برای کمک به شخصی‌سازی محصولات خود استفاده می‌کنند.

با قوانین و مقرراتی که برای همیشه در حال تحول هستند – و سرعت فناوری که به سرعت برای برآورده کردن آن افزایش می یابد – مارک ها باید راه های جدیدی برای تهیه داده های مورد نیاز خود بیابند. نظرسنجی‌ها و آزمون‌ها تنها یکی از این روندهای تجارت اجتماعی است که در سال 2023 – و بعد از آن – بیشتر شاهد آن خواهیم بود، زیرا برندهای بیشتر آنها را به بخشی کلیدی از استراتژی‌های رسانه‌های اجتماعی خود تبدیل می‌کنند.

مثال نظرسنجی فیسبوک Appy Pie
به طور فزاینده‌ای، انتظار داریم که برندها برای جمع‌آوری داده‌های مهم مشتریان (از Appy Pie) به نظرسنجی‌ها و آزمون‌های رسانه‌های اجتماعی روی بیاورند.



منبع