8 ایده بازاریابی گیمیفیکیشن برای تقویت تجارت آنلاین شما


در مرحله بعد، وقت آن است که به چند نمونه بازاریابی گیمیفیکیشن در دنیای واقعی نگاه کنیم. در اینجا ما هشت ایده مختلف بازاریابی گیمیفیکیشن را توضیح می‌دهیم، و اینکه چگونه می‌توان این مطالعات موردی را برای کسب‌وکار شما به کار برد.

#1. وب سایت گنج یابی

گنج یابی یک راه ساده و سرگرم کننده برای جذب مشتریان است. اگر به درستی اجرا شود، راهی عالی برای تشویق کاربران به صرف زمان بیشتری در وب سایت یا برنامه شما و کسب پاداش است.

Vodafone با ایجاد گنج یابی که هم دیجیتال بود، این استراتژی را یک قدم جلوتر برد و در دنیای واقعی ظاهر شد. برای تشویق افراد زیر 25 سال به مشارکت با کمپین تلفنی جدید خود، Vodafone برای مشتریان دعوت به خرید گنج یابی ارسال کرد. به مشتریان یک سری سرنخ داده شد و کسانی که ابتدا سرنخ ها را حل کردند برنده یک تلفن همراه شدند. این یک استراتژی بازاریابی سرگرم کننده بود که منجر به تعامل زیادی در رسانه های اجتماعی و پوشش مطبوعاتی شد.

جستجوی گنج وودافون
کمپین جستجوی گنج Vodafone منجر به تعامل آنلاین زیادی شد.

#2. جوایز وفاداری گیمیفای

این استراتژی به وفاداری پاداش می دهد و مشتریان تکراری را تشویق می کند از طریق پاداش واقعی برای اطمینان از اینکه بهترین مزایا و مزایا به کسانی داده می شود که بیشترین هزینه را می کنند، می توانید یک سیستم چند لایه را اتخاذ کنید.

صنعت خطوط هوایی یکی از بخش هایی است که این استراتژی را به بهترین نحو اتخاذ کرده است. خطوط هوایی Southwest یک برنامه وفاداری به نام پاداش سریع دارد که به این معنی است که مشتریان آن برای هر پرواز امتیاز کسب می کنند تا برای پروازهای آینده یا سایر جوایز با وب سایت های شریک استفاده شوند. آنها همچنین دارای یک سیستم طبقه بندی شده هستند که به این معنی است که منظم ترین پروازها از مزایای بیشتری برخوردار می شوند.

این نوع برنامه‌ها به‌طور باورنکردنی مؤثر هستند، زیرا به این معناست که مشتریان شما روی برند شما سرمایه‌گذاری می‌کنند و آنها برای ماندن در تجارت شما تشویق می‌شوند. آنها را می توان عملاً به هر صنعتی ترجمه کرد، از سالن های مو گرفته تا خطوط هوایی و وب سایت های تجارت الکترونیک تا تامین کنندگان انرژی.

برنامه وفاداری Southwest Airlines
برنامه وفاداری خطوط هوایی Southwest به مشتریان وفادار خود پاداش می دهد.

#3. پاداش چرخش

چرخش چرخ یک ایده هیجان انگیز است که می تواند به صورت حضوری، در رویدادها یا نمایشگاه های تجاری یا به صورت مجازی مورد استفاده قرار گیرد. این نوع تکنیک بازاریابی گیمیفیکیشن موفقیت آمیز است زیرا سرگرم کننده است. ساده. فتنه ای وجود دارد که می خواهید بدانید برنده شده اید یا خیر!

Wheelify یک ابزار چرخشی است که می تواند در فروشگاه Shopify شما ادغام شود. در مثال زیر، هدف آن جمع‌آوری داده‌های مشتری است، اما در مقابل، Wheelify به کاربران این شانس را می‌دهد که برنده یک جایزه انحصاری شوند.

چرخش چرخ ادغام چرخ
Wheelify یک ادغام بازی است که می توانید آن را به فروشگاه Shopify خود اضافه کنید.

#4. کارت های خراش آنلاین

مانند بازی های چرخشی، کارت های خراش بازی های ساده و قانع کننده ای هستند که مشتریان شما را تشویق می کنند تا با وب سایت شما تعامل بیشتری داشته باشند. می‌توانید از آنها برای راه‌اندازی محصولات جدید، دادن کدهای تخفیف، جمع‌آوری داده‌ها یا صرفاً دعوت از مشتریان برای صرف زمان بیشتر در وب‌سایتتان استفاده کنید.

یک مثال خوب، سازمان مسافرتی TUI است که از بازدیدکنندگان سایت خود می‌خواست تا در شن‌ها حفاری کنند تا نقاط پاداش را کشف کنند.

البته، کارت های خراش را می توان در زندگی واقعی نیز داد. می‌توانید با هر سفارش آنلاین یک کارت خراش فیزیکی پست کنید و به مشتریان این فرصت را بدهید که کدهای تخفیف ویژه یا تخفیف‌های رایگان را «خراش دهند تا برنده شوند». همه اینها به ایجاد یک پایگاه مشتری درگیر و سرگرم کننده کمک می کند.

کارت های خراش TUI
شرکت مسافرتی TUI یک بازی اسکرچ کارت را به وب سایت خود اضافه کرد.

#5. داستان برند خود را Gamify کنید

با پیچیده‌تر شدن اینترنت و رشد فناوری‌هایی مانند HTML5، شرکت‌ها از ایده‌های بازاریابی گیمیفیکیشن استفاده می‌کنند تا داستان برند خود را به روش‌های خلاقانه‌تر بیان کنند.

صفحه «درباره ما» حاوی متن فشرده ممکن است جالب ترین راه برای بیان داستان شما نباشد. در عوض، در مورد یک بازی تعاملی که مردم را در مورد نحوه شروع برند شما راهنمایی کند، چطور؟ می‌توانید از ویدئوها، پرسش‌ها، نظرسنجی‌ها یا درخواست‌ها استفاده کنید تا داستان را برای کاربر جالب‌تر و شخصی‌تر کنید.

برای کمک به توضیح این ایده، قسمت بسیار موفق نتفلیکس Black Mirror: Bandersnatch را در نظر بگیرید. برای اولین بار، یک نمایش از تکنیک های بازی ویدیویی استفاده کرد تا بیننده را قادر سازد تا نتیجه را تغییر داده و تعیین کند، و در نهایت آن را بسیار جذاب تر و یکی از محبوب ترین قسمت های تمام دوران می کند.

آینه سیاه نتفلیکس
نمایش نتفلیکس، آینه سیاه، از گیمیفیکیشن در یک قسمت استفاده کرد.

#6. رقابت را با تابلوهای امتیاز مشتریان برافروخته کنید

یک راه عالی برای سرمایه گذاری بر ماهیت رقابتی مشتریان از طریق تابلوهای امتیازی یا تابلوهای امتیازات است.

یک مثال منظم از سازمانی که به طور موثر از تابلوهای امتیازی استفاده می کند Strava است، برنامه ردیابی تناسب اندام و ورزش. موفقیت برنامه کاملاً مبتنی بر رقابت است، با تابلوهای امتیازی که به مشترکین اجازه می‌دهد با رتبه‌بندی بهترین دویدن‌ها، دوچرخه‌ها یا پیاده‌روی‌ها با یکدیگر در مناطق محلی خود یا با خودشان رقابت کنند.

شما می توانید این ایده از تابلوهای امتیازی را با ایجاد بازی های آنلاین سرگرم کننده برای تشویق تعامل با مشتری و افزایش زمان صرف شده در سایت خود، به یک تجارت الکترونیک گسترش دهید.

تابلوی امتیازات Strava
Strava از یک تابلوی امتیاز برای تشویق تعامل و رقابت با مشتریان خود استفاده می کند.

#7. بازی در حالی که شما منتظر هستید

این‌ها بازی‌های ساده‌ای هستند که می‌توانید در وب‌سایت خود جاسازی کنید تا مشتریان در حالی که منتظر چیزی هستند، بازی کنند. به عنوان مثال، هنگامی که یک صفحه در حال بارگیری است، یا زمانی که منتظر هستید تا اقلام به انبار برگردند.

بازی‌هایی از این دست راهی ساده و سرگرم‌کننده برای افزایش تعامل مشتری و عشق به برند شما هستند.

نمونه معروف این بازی T-Rex گوگل است. آیا تا به حال هنگام تلاش برای دسترسی به مرورگر Google خود اینترنت شما قطع شده است؟ آیا می دانستید که می توانید کلید فاصله را فشار دهید و تی رکس از روی کاکتوس ها و موانع می پرد؟

بازی در حال بارگذاری گوگل
بازی T-Rex گوگل بازدیدکنندگان را در حالی که منتظر بارگذاری صفحه وب هستند درگیر می کند.

#8. استفاده از محصول Gamify

بسیاری از کسب‌وکارها روش‌هایی برای نشان دادن استفاده از محصول خود به کاربران ایجاد می‌کنند و می‌توانند این را به خودی خود به یک بازی تبدیل کنند.

Spotify از طریق کمپین های سالانه “Wrapped” خود از این به طور موثر استفاده می کند و از حجم گسترده ای از داده های کاربر که در اختیار دارند برای ایجاد چیزی هیجان انگیز استفاده می کند. آن‌ها ویدیوها، آمار و خلاصه‌های قابل اشتراک‌گذاری ایجاد می‌کنند که سلیقه موسیقی، ژانرهای مورد علاقه کاربر، و مقایسه آن با همتایان و جمعیت گسترده‌تر را توضیح می‌دهند.

این کمپین موفقیت آمیز است زیرا از عناصر بازی استفاده می کند. مصرف کنندگان دوست دارند عادات خود را بهتر درک کنند، و اینکه چگونه ممکن است با افراد دیگر مقایسه شوند.

کمپین پیچیده Spotify
کمپین Wrapped Spotify یک رویداد سالانه هیجان انگیز است که کاربران مشتاقانه منتظر آن هستند.



منبع