از خط تیره به نفع خود استفاده کنید تا چیزها را زیبا و تمیز نگه دارید.
5. آن را کوتاه و شیرین نگه دارید
خط فاصله در URL ها مانند فاصله بین کلمات هستند – آنها به موتورهای جستجو کمک کنید تا URL های شما را بخوانند با سهولت.
همچنین کپی کردن URL وب سایت شما برای اشتراک گذاری را برای افراد بسیار آسان تر می کنید. اگر خیلی طولانی باشد، این خطر وجود دارد که چیزی در انتهای URL گم شود.
6. سلسله مراتب سایت خود را در نظر بگیرید
شاید شما یک سازنده وب سایت را انتخاب کرده باشید و می خواهید سفر آنلاین خود را شروع کنید، یا شاید بخواهید URL های موجود خود را بهینه کنید. هر چه که باشد، ما خوشحالیم که می بینیم URL های خود را برای سئو بهینه می کنید – بنابراین بیایید با جزئیات بیشتر به این هفت بهترین روش URL SEO نگاهی بیندازیم:
1. آن را ساده و مرتبط نگه دارید
به یاد داشته باشید، اگر بازدیدکنندگان شما با سردرگمی به URL شما نگاه میکنند، احتمالاً موتورهای جستجو نیز از آن استفاده نمیکنند.
2. از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید
URL های سئو باید ساده باشند. اما آنها باید به طور طبیعی مرتبط باشد به آنچه وب سایت شما در مورد آن است. از هرگونه وسوسه پر کردن URL های خود با کلمات، اعداد یا کاراکترهای خاص بی ربط اجتناب کنید.
دلیل اینکه چرا؟ زیرا اگر کلمات را در URL خود به هم بریزید، ممکن است گیج کننده باشند، یا بدتر از آن، ممکن است اشتباه خوانده شوند. اگر وب سایت شما Teachers Talking نام دارد، به تفاوت بین آنها نگاه کنید www.teachers-talking.com و www.teacherstalking.com.
URL های تکراری برای همان صفحه معادل سئو پوشیدن لباسی مشابه با شخص دیگری در یک مهمانی است – شرم آور و گیج کننده. آنها نتایج یک جستجو را به هم می ریزند و کاربران به طور طبیعی شروع به سؤال کردن می کنند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.
شما می خواهید که کاربر پسند و منطقی باشد. به ما اعتماد کنید، این یک کلمه است! فقط آن را در URL قرار ندهید.
3. از محتوای تکراری خودداری کنید
URL ها را به عنوان توییت در توییتر تصور کنید. افراد طولانی خوانندگان خود را از دست می دهند و کمتر تمیز و قطعی به نظر می رسند. اما اگر ساختار URL خود را برای سئو کوتاه و ساده نگه دارید، کاربران بیشتر از آن قدردانی خواهند کرد. نیازی به پرسه زدن در URL نیست.
HTTPS به خودی خود یک سیگنال رتبه بندی است، به این معنی که شما یک مزیت بالقوه SEO دارید. ما صادقانه صحبت می کنیم – اگر وب سایت شما در حال حاضر از HTTP استفاده می کند، تغییر آن ممکن است کمی دردسرساز باشد. اما از منظر بلندمدت واقعا ارزشش را دارد.
پس مطمئن باش از URL های منحصر به فرد برای صفحات خود استفاده کنید و واضح باشد که کدام URL پیش فرض صفحه مورد نظر است.
4. از خط فاصله برای جدا کردن کلمات استفاده کنید
بنابراین ما قبلاً به این اشاره کرده ایم، اما این یک گام بسیار مهم است. تو باید کلمات کلیدی هدفمند را به URL خود اضافه کنید برای به حداکثر رساندن تأثیر – با این حال، این بدان معنا نیست که می توانید آن را با هر چیزی که می خواهید زیاد کنید.
وقتی URL شما از همان ساختار سلسله مراتبی پیروی می کند، آن را نشان می دهد به ربات های موتورهای جستجو اجازه می دهد تا وب سایت شما را فهرست کنند. مثلا، “www.yoursite.com/blog/seo-tips” به وضوح صفحه “SEo-Tips” را به عنوان عضوی از خانواده وبلاگ شما نشان می دهد.
7. از HTTPS استفاده کنید
استفاده از HTTPS در مقابل HTTP بسیار بهتر است. ایمن تر است زیرا داده های منتقل شده بین مرورگر کاربر و وب سایت شما را رمزگذاری می کند. این نه تنها اعتماد مخاطبان شما را افزایش می دهد، بلکه از مشکل مرورگرهای مدرن که به کاربران در مورد ناامنی احتمالی سایت های HTTP هشدار می دهند، جلوگیری می کند. این معمولا کاربران را دور می کند و به رتبه بندی جستجوی وب سایت شما آسیب می رساند.
سلسله مراتب وب سایت ساختار وب سایت شما و نحوه سازماندهی صفحات خود است – و اکثر سازندگان وب سایت های دوستدار SEO، مانند Wix، بهترین شیوه ها را به شما آموزش می دهند. سلسله مراتب سایت شما باید تا حد امکان آسان و منطقی باشد زیرا این امر باعث می شود کاربران به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.